sâmbătă, 5 iunie 2010

Poporul roman

Cand esti mic sau cand reusesti sa devii campion la o disciplina sportiva si ti se canta imnul esti mandru ca esti roman. Cam astea sunt singurele momente cand nutresti asemenea sentiment legat de natie. In rest apare un sentiment total opus: rusinea ca esti roman. Eu asa ma simt acum. Mi-e rusine ca sunt roman. M-am saturat de patriotismul asta defazat. Nu ne alegem nationalitatea cum nici parintii nu ni-i alegem. Trebuie sa ii acceptam, sa ii analizam si sa ne mandrim cu ei sau sa ne fie rusine ca suntem cu ei pe strada. Dar despre parinti alta data.
In toata istoria lui, poporul roman, fie ca era vorba de daci, transilvaneni, moldoveni, munteni s.a. a fost condus de maxim 4-5 conducatori care sa merite atentia cartilor de istorie. In rest ... nu mai comentez ca ma aleg cu procese :)) ...
Romanul, si aici nu generalizez ci doar imi exprim parerea despre majoritatea oamenilor pe care i-am intalnit sau pe care i-am vazut la tv sau am citit despre ei in cartile de istorie, cand a fost vorba sa te bazezi pe el, atunci te-a injunghiat pe la spate. Aici incepem exemplu de la vecinul de curte/palier/coleg/ruda si terminam chiar cu conducatorii. Cel mai bun exemplu este cand am intors armele impotriva nemtilor. Da. Erau rai. Da. Rezultatul final a fost bun. Datorita Romaniei razbelul s-a terminat cu cateva luni mai devreme. Dar eu stiu un lucru: cuvantul. I l-ai dat cuiva? Il respecti. Cu toate consecintele ulterioare. Dar romanii ... ce sa le ceri? Tot romani sunt.
Zici ca ai prieteni/cunoscuti/colegi pe care sa te bazezi la greu. Gresit. De-aia e bun proverbul "Apara-ma doamne de prieteni ca de dusmani ma apar singur". Cand ti-e lumea mai draga si ai nevoie de ei, te trezesti cu scuze de genul "Bai, nu pot acum." sau "Suna-ma mai incolo" sau "Da" dar nu se tine de cuvant.
"Sa moara capra vecinului" este un proverb pe care numai in Romania il auzi. Nimic macar asemanator nu auzi pe afara la niciun popor. De ce? Pentru ca romanii sunt plini de rautate si de invidie. Are Costica langa mine o casa mai mare? "Dar-ar Dumnezeu si toti Cristosii sa ii ia foc". Are vecina Maricica o fata frumoasa de o curteaza tot satul? "Dar-ar Dumnezeu si Maica Domnului sa se imbolnaveasca si sa moara. Fata mea care e sluta sa aibe si ea o sansa". Si-a gasit serviciu de 1000 de euro la oras doctorul din sat? "Dar-ar Dumnezeu si Sfantul Duh sa ii taie lu' unu organu ca Ciomu si sa ajunga la puscarie. Barbata-miu de ce munceste ca un rob pe 3 milioane la camp?". Are Traian o nevasta frumoasa, gospodina si devreme acasa? "Dar-ar Dumnezeu si Sfanta Cruce sa il insele cu altu sa se desparta. Eu de ce sa nu am asemenea femeie?". Cea mai buna prietena s-a maritat cu un Brad Pitt? Fura-l. De ce sa aibe ea asemenea barbat si tu nu? Ce daca e cea mai buna prietena?
De ce atata rautate daca unuia ii merge bine si tie nu? Ti-a dat tie in cap ca sa ii mearga lui bine? Nu. Atunci? Croieste-ti viata ta si reuseste si tu ca el. Este exact sistemul american: aluia ii merge bine si mie nu? Decat sa ma zbat sa devin eu mai bun, mai bine ii dau lui in cap sa devina el inferior. Priviti doar la ce-au facut in ultimii 20 de ani in Iugoslavia, Irak, Afganistan. Iugoslavia era super dezvoltata. Cea mai dezvoltata din sud-estul Europei. Ce-au facut? Cu razboiul peste ei. Irak-ul avea petrol kklau? Cu razboiul peste ei si motivam ca aveau arme toxice, arme pe care nu le-am mai gasit, dar na ... suntem americani, ce mama dreaq ... nu ne face nimeni nimic. Dar destul despre americani.
Invidie, ura, rautate, neseriozitate, trufie, tradare, lene, hotie. Cam multe defecte la acest popor. Si as putea sa mai gasesc exemple garla, dar ma grabesc. Ma grabesc sa il sap pe unu sa nu ii mearga bine in viata, ca doar sunt roman, ce mama dreaq :))

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu